Incalcarea bunelor maniere la aeroport

Sezonul estival este aproape, iar ofertele agentiilor de turism interne si externe nu mai contenesc.
In mai preturile sunt inca scazute, in iunie mai cresc putin, iar apogeul este atins in ultimele doua luni de vara cand aeroporturile sunt pline. Iar unii pasageri sunt certati cu bunele maniere. Aeroportul este un spatiu public, la fel cum sunt magazinul, restaurantul sau posta.
Daca in manualul bunelor maniere vedem cum trebuie sa ne comportam la masa, cu invitatii, la biserica, la scoala si alta institutie, constat ca nici o carte nu te invata cum sa te comporti la aeroport.
De aceea voi incerca sa trec in revista cateva greseli constatate de personalul care lucreaza in diverse aeroporturi de pe mapamond.
In general se spune ca un client nu trebuie contrazis pentru ca acesta are mereu dreptate. Si totusi, fie el client sau nu, e inadmisibil ca acesta sa schimbe scutecul copilului pe tava unde se pun alimentele.
Da, sunt calatori care fac aceasta confuzie intre masa de schimbat sugarii si masa pe care se mananca.
Conversatia telefonica isi are rostul ei, dar cand exista coada la controlul bagajelor si oamenii se grabesc, normal este sa tii telefonul inchi sau macar amana conversatia. Mai ales daca ai ajuns deja la biroul de informatii si in loc sa dialoghezi cu persoana de la pupitru, o lasi in asteptare pentru cel de la telefon. Este lipsa de politete, dar totusi unii procedeaza astfel.




Altii au mainile prea ocupate si ajung sa tina biletul de zbor in gura. Si acest lucru este nepoliticos. Nimeni nu e obligat sa intre in contact cu microbii vreunui calator pentru simplul fapt ca acesta isi gaseste ocupatii interactive cand trebuie sa coopereze cu personalul din aeroport.
De asemenea atentie unde va lasati bagajele, pentru ca acestea sa nu stea in calea altora. Daca sunteti insotiti de copii, amintiti-va ca personalul aeroportului sau stewardezele de zbor nu sunt si baby-sitters. Asa ca nu le dati copiii pe mana in caz ca aveti nevoie la toaleta. Si calmati-va odraslele cu jucarii, carti si ce stiti ca le capteaza atentia daca sunt agitate. Nimeni nu e obligat sa calatoreasca in stres si tipete.
Legat de galagie sunt clienti turbulenti care se grabesc spre o anume destinatie. Ar trebui sa isi dea seama ca ei nu sunt centrul Universului si nimeni nu este obligat sa le acorde intaietate.
Oamenii sunt egali si fiecare isi va astepta randul asa cum se cuvine.
Daca respectati regulile nescrise, cu atat lucrurile se vor rezolva mai repede.
Deci rabdarea este de aur si in caz de zbor.

0 comments:

Free Page Rank Tool