Strategii de marketing online

Daca esti putin confuz in ceea ce inseamna strategia de marketing care ti se potriveste cel mai bine, in mediul online, iata cateva sugestii pe care orice antreprenor ar trebui sa le stie:

1. Incepe un blog. Blogul este probabil cel mai rapid mod de a crea awareness si de a atrage atentia asupra afacerii tale, ajutand la cladirea unei imagini online, si eliminand orice risc de lipsa de comunicare. Ii va pune afacerii tale o masca umana, devenind un element de transparenta cu care virtualul client sa poata sa se identifice.

2. Relationeaza online si offline. Site-uri de networking precum Ryze.com sau LinkedIn.com se bazeaza pe relatiile dintre antreprenori, care cauta tot timpul noi oportunitati de afaceri si noi parteneriate. Nici metodele traditionale de relationare nu sunt de lepadat. Participa la seminarii si la evenimentele de business.

3. Gandeste-te la brand. Sa dai o identitate afacerii tale, in mijlocul concurentilor, nu este intotdeauna un lucru usor. Si totusi, brandingul te va ajuta sa construiesti o puternica relatie cu clientii tai.

4. Tinteste traficul. Nicio afacere nu va supravietui fara trafic, fie ca este online sau offline. Cheia succesului, in situatia de fata, este atragerea traficului targetat, ceea ce mareste sansele de a-i converti pe vizitatori in clienti.
5. Nu uita de relatiile publice. Vrei sa devii vizibil intr-un timp cat mai scurt? Nimic nu e mai usor decat un material de presa care te are pe tine, antreprenorul de succes, ca subiect. Lansarea unui nou produs nu va trece neobservat de clienti, daca este reflectat in presa.

SURSA 02

Marketing-ul Online este un ansamblu de operatiuni specifice Internetului al caror scop este promovarea unei marci, a unei oferte, a unui produs sau serviciu.

Marketing-ul On Line favorizeaza comunicarea pe internet si deci si vanzarile, contactele si notorietatea unei firme.
Pentru ca o strategie de marketing online sa fie eficienta trebuie luate in considerare cateva puncte pe care noi le consideram importante :

1. Sa se faca o analiza marketing a obiectivelor si a target-ului.

2. Sa se insereze elementele acestei analize marketing in site (partea Webdesign si creare de site)

3. Sa se optimizeze vizibilitatea site-ului in motoarele de cautare pentru obtinerea unui trafic de calitate aplicand concluziile analizei marketing si ale target-urilor.

4. Sa se demareze actiuni complementare de Marketing Online (Publicitate Online, emailing, webmarketing, etc)

5. Sa se analizeze indeaproape retururile pentru o optimizare a investitiei.

SURSA 03

Odată cu infiltrarea din ce în ce mai accentuată în viaţa fiecărui om a online-ului şi datorită dezvoltării mediului de afaceri online, prezenţa marketingului online este absolut necesară. Pentru a putea implementa o strategie de marketing online însă, trebuie să se ţină cont de câteva caracteristici fundamentale care diferenţiază marketingul online de cel tradițional.

În marketingul online rolul cheie este deţinut de client, nu de către compania producătoare. Clientul poate timp de câteva secunde sa acceseze site-ul companiei X şi să se informeze despre produsele pe care le oferă aceasta, dar la fel de repede, prin câteva click-uri de mouse, acelaşi client se poate afla pe site-ul uneia sau mai multor firme concurente. Tocmai de aceea, o strategie de marketing online bine pusă la punct este absolut necesară, pentru a-l determina pe acel client să-şi petreacă cât mai mult timp pe site-ul companiei X şi să fie convins de produsele oferite de aceasta, iar atunci când va accesa site-urile concurente (pentru că oricum o va face, din curiozitate sau pentru a se informa), să fie determinat să se reîntoarcă la produsele oferite de
compania X şi, mai mult decât atât, să ia decizia de cumpărare. În acelaşi timp, datorită amplorii pe care a căpătat-o internetul, activităţile comerciale din mediul online sunt supuse unui fenomen de globalizare, astfel încât clientul ar putea găsi un produs concurent mai bun la sute (sau chiar mii) de kilometri distantă şi l-ar putea achiziţiona fără a întâmpina mari dificultăţi, ceea ce confirmă faptul că în mediul online concurenţa e mult mai acerbă.

O altă caracteristică a marketingului online este că în procesul de comunicare externă ale aceleaşi companii X, aceasta nu se mai adresează unei categorii de public, ea se adresează Clientului direct, tocmai de aceea este necesar să-şi personalizeze mesajul în funcţie de fiecare client . Acest lucru se datorează şi faptului că în mediul online informaţia despre un client şi istoricul relaţiei acestuia cu compania se păstrează şi se accesează cu uşurinţă. Tocmai din acest motiv, în mediul online o companie poate să personalizeze fără mari dificultăţi oferta de promovare a unui produs în funcţie de client, sau cel puţin să-i dea această impresie şi să-l facă să se simtă astfel mai important, strategie utilizată adesea de site-urile care fac vânzările online la produse IT.

Astfel, este necesar să se conștientizeze că între marketingul online şi cel tradiţional există diferenţe de care trebuie să se ţină cont pentru a putea implementa o strategie de marketing online de succes, pentru că odată cu dezvoltarea mediului comercial online, strategiile de marketing online vor face diferenţa.

sursa: ipedia.ro

0 comments:

Free Page Rank Tool