Istoria companiei Pepsi - Competitia dintre Pepsi si Coca-Cola

   Brandul Pepsi este prezent pe piata din Romania din 1966, jucand un rol principal in segmentul bauturilor carbonizate. Sistemul de franciza curent pentru Pepsi a inceput in 1991, cu implicarea Quadrant Amroq Beverages (QAB), ca imbuteliator, care produce si distribuie bauturile sub licenta PepsiCo, impreuna cu produsele proprii. Povestea Pepsi Cola incepe cu o farmacie in New Bern, Carolina de Nord, si un farmacist numit Caleb Bradham. Scopul lui Bradham a fost sa creeze o bautura carbogazoasa care sa fie atat delicioasa, cat si sanatoasa, sa ajute la digestie si sa ofere mai multa energie. Ca multe alte farmacii in 1896, cea a lui Bradham oferea si bauturi carbogazoase create de el, cu care isi servea clientii. Cea mai populara bautura a lui a fost cea numita “Bautura lui Brad", facuta din apa minerala, zahar, vanilie, uleiuri rare, pepsin si nuci de cola.
   Bautura lui Brad a fost mai tarziu numita Pepsi Cola in 1898 datorita pepsinului si nucilor de cola folosite in reteta. In 1898, Caleb Bradham a cumparat, cu intelepciune, numele de marca “Pep Cola" pentru 100 USD de la un competitor din Newark, New Jersey. Noua marca a fost inregistrata pe 16 iunie 1903. Vecinul lui Bradham, un artist, a creat designul pentru primul logo Pepsi si astfel 97 de vizualuri s-au dezvoltat pentru prima campanie publicitara. Logoul Pepsi-Cola a fost inregistrat in 1906 si a fost folosit de atunci in numeroase versiuni.
   In 1931, presedintele Loft Candy, Charles G. Guth, care a reformulat bautura populara, a cumparat Pepsi Cola.
   In 1940 brandul a facut istorie cand primul jingle de publicitate a fost difuzat la nivel national. Jingle-ul era “Nickel Nickel", o reclama pentru Pepsi Cola care se referea la pretul Pepsi. Cantecul “Nickel Nickel" a devenit un hit si a fost inregistrat in 55 de limbi.
   In 1965 Donald M. Kendall, presedintele si directorul executiv al Pepsi-Cola a fondat PepsiCo, Inc. Produsele majore ale noii companii erau Pepsi-Cola Company – Pepsi-Cola (aparute in 1898), Pepsi Diet (1964) si Mountain Dew (introdus de Tip Corporation in 1948).
   In 1985 PepsiCo a devenit cea mai mare companie din industria bauturilor racoritoare. Produsele Pepsi-Cola sunt disponibile in aproape 150 de tari si teritorii din intreaga lume.
De-a lungul timpului, Pepsi s-a bucurat de sprijinul unor cantareti ca Lionel Richie si Tina Turner si actori precum Michael J. Fox.
   In 1986 PepsiCo a achzitionat 7UP International.
   In 2002 brandul Pepsi a dorit sa dezvolte o alta imagine. Beyonce Knowles s-a alaturat familiei Pepsi si a realizat doua reclame noi pentru Tv, radio si reclame pe internet.
In 2003, PepsiCo a creat PepsiCo International. Afacerea a unit toate unitatile producatoare de snacksuri, bauturi si mancare, acest efort fiind menit sa conduca spre o crestere mai accelerata si sa imbunatateasca profitabilitatea din intreaga lume. Mai mult decat atat, marca Pepsi-Cola a sarbatorit 100 de ani.
   In Romania, Pepsi a fost prima data introdus in 1966 si continua sa aiba o vizibilitate a brandului extrem de puternica (“Cand spui Pepsi, toata lumea intelege despre ce vorbesti"), relevanta (“Orice ai face, bea Pepsi") si stimata (“Pepsi isi merita pozitia de lider pe piata"). (Sursa: Cercetare calitativa Daedalus)
   De la nasterea Pepsi, cu mai mult de un secol inainte, compania si-a pastrat reputatia pentru reclamele inovatoare si creative. De la faimoasa reclama “Nickel, Nickel" din 1939 la efectele vizuale spectaculoase din seriile “Gladiatorul", Pepsi a fost mereu sinonimul creativitatii avangardiste.
Putini oameni stiu ca Pepsi are o lunga istorie de promovare a brandurilor proprii cu ajutorul celebritatilor, ceea ce compania a facut, cu success, chiar din 1922. Dupa imaginile rock ale lui Pink, Beyonce si Britney in “Gladiatorul Pepsi", capitanul de fotbal a nationalei Angliei, David Beckham a intrat in arena intr-o reclama all-star. In aceasta versiune, Beckham conduce linia de artisti, gladiatori fotbalisti precum Roberto Carlos, Ronaldinho, Diego de Cuhna, Torres, Totti, Raul, Ricardo si Van der Vaart.
   In 2005 Pepsi Football s-a evidentiat cu o noua reclama, “Surf", avandu-i in centru pe David Beckham, Thierry Henry, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Ronaldinho, Fernando Torres si Rafael Van Der Vaart.
   In 2006, Pepsi a venit cu o noua reclama TV – “Pepsifest", cu aceeasi echipa de fotbal ca in “Gladiatorii", dar i-au mai adaugat pe Crespo, Huth, Lampard si Nesta.
Celebra Christina Aguilera a devenit, de asemenea, imaginea Pepsi Music in 2006. Gustul Spiritului Tanar este comunicat prin intermediul tuturor initiativelor si activitatilor Pepsi, introducand ideea de tinerete, creativitate, modernitate, descoperire si putere, toate fiind intalnite in propozitia “Dare for More" (Indrazneste mai mult).
   Lucruri despre care trebuie sa afli…
• Melodia “Nickel, Nickel" a fost prima folosita ca jingle de reclama, difuzata la nivel national in SUA, facand istorie pentru publicitate si emisiuni Tv si radio.
• In 1908, Pepsi a devenit una din companiile care au inlocuit vechile carute trase de cai cu vehiculele motorizate pentru livrari.
• In 1985, Pepsi a facut prima excursie cu o nava spatiala, transportat intr-o “cutie spatiala" special creata.
• Pepsi a fost un deschizator de drumuri pentru produsele Cola – Pepsi Blue (culoarea albastra) si Pepsi Gold (culoarea aurie).
• Pepsi s-a bucurat de o lunga perioada de asociere a imaginii cu cea a celor mai mari fotbalisti si cantareti din lume, care au reprezentat cu succes pozitionarea brandului “Dare for more". Printre acestia se numara: David Beckham, Thierry Henry, Ronaldinho, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Fernando Torres, Rafael Van Der Vaart, Crespo, Lampard, Nesta si Christina Aguillera.



   SURSA 02
 
   Pepsi este o băutura răcoritoare carbogazoasă care este produsă şi îmbuteliată de compania PepsiCo. Este vândută în magazine, restaurante şi automate. Băutura a fost produsă pentru prima data în anii 1890 de către farmacistul Caleb Bradham în New Bern, Carolina de Nord. Pepsi Cola a fost înregistrată ca marcă comercială pe 16 iunie 1903. Au fost mai multe variante de Pepsi produse de-a lungul timpului, printre care: Diet Pepsi, Crystal Pepsi, Pepsi Twist, Pepsi Max, Pepsi Samba, Pepsi Blue, Pepsi Gold, Pepsi Holidaz Spice, Pepsi Jazz, Pepsi X (vândut în Finlanda şi Brazilia), Pepsi Next (vândut în Japonia şi Coreea de Sud) şi Pepsi Ice Cucumber (vândut în Japonia începând cu data de 12 iunie 2007)
Istorie
   Creştere şi popularitate În timpul Marii Crize Economice, Pepsi a dobândit popularitate după introducerea sitclei de 10 uncii (aproximativ 283,49grame). Vândută iniţial cu 10 cenţi, vânzarile erau scazute, dar când preţul a fost redus la doar 5 cenţi, vânzarile au crescut vertiginos. Cu sticle de 12 uncii (aprox. 340,20 grame) în loc de 6 uncii (aprox. 170,10 grame) cât aveau sticlele Coca Cola, Pepsi a schimbat diferenţa de preţ, având şi un spot publicitar radiofonic încurajând compararea preţurilor. În 1936, pepsi a vândut 500 milioanede sticle, iar în perioada 1936-1938, Pepsi şi-a dublat veniturile. Succesul Pepsi sub Guth a survenit în timp ce afacerea Loft Candy şovăia.
În 1940 brandul a făcut istorie când primul jingle de publicitate a fost difuzat la nivel naţional. Jingle-ul era “Nickel Nickel”, o reclama pentru Pepsi Cola care se referea la preţul Pepsi. Cântecul “Nickel Nickel” a devenit un hit şi a fost înregistrat în 55 de limbi.
   În 1965 Donald M. Kendall, preşedintele şi directorul executiv al Pepsi-Cola a fondat PepsiCo, Inc. Produsele majore ale noii companii erau Pepsi-Cola Company – Pepsi-Cola (apărute în 1898), Pepsi Diet (1964) şi Mountain Dew (introdus de Tip Corporation în 1948). În 1985 PepsiCo a devenit cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare. Produsele Pepsi-Cola sunt disponibile în aproape 150 de tari şi teritorii din întreaga lume. De-a lungul timpului, Pepsi s-a bucurat de sprijinul unor cântăreţi ca Lionel Richie şi Tina Turner şi actori precum Michael J. Fox.
   În 1986 PepsiCo a achziţionat 7UP International.
   În 2002 brandul Pepsi a dorit sa dezvolte o alta imagine. Beyonce Knowles s-a alăturat familiei Pepsi şi a realizat doua reclame noi pentru Tv, radio şi reclame pe internet. În 2003, PepsiCo a creat PepsiCo International. Afacerea a unit toate unităţile producătoare de snacksuri, băuturi şi mâncare, acest efort fiind menit sa conducă spre o creştere mai accelerata şi sa îmbunătăţească profitabilitatea din întreaga lume. Mai mult decât atât, marca Pepsi-Cola a sărbătorit 100 de ani.
În România, Pepsi a fost prima dată introdusă în 1966 şi continuă să aibă o vizibilitate a brandului extrem de puternica (“Când spui Pepsi, toata lumea înţelege despre ce vorbeşti”), relevanta (“Orice ai face, bea Pepsi”) şi stimata (“Pepsi îşi merita poziţia de lider pe piaţa”).
   De la naşterea Pepsi, cu mai mult de un secol înainte, compania si-a păstrat reputaţia pentru reclamele inovatoare şi creative. De la faimoasa reclama “Nickel, Nickel” din 1939 la efectele vizuale spectaculoase din seriile “Gladiatorul”, Pepsi a fost mereu sinonimul creativităţii avangardiste.
Puţini oameni ştiu ca Pepsi are o lunga istorie de promovare a brandurilor proprii cu ajutorul celebrităţilor, ceea ce compania a făcut, cu succes, chiar din 1922. După imaginile rock ale lui Pink, Beyonce şi Britney în “Gladiatorul Pepsi”, căpitanul de fotbal a naţionalei Angliei, David Beckham a intrat în arena intr-o reclama all-star. în aceasta versiune, Beckham conduce linia de artişti, gladiatori fotbalişti precum Roberto Carlos, Ronaldinho, Diego de Cuhna, Torres, Totti, Raul, Ricardo şi Van der Vaart.
   În 2005 Pepsi Football s-a evidenţiat cu o noua reclama, “Surf”, avându-i în centru pe David Beckham, Thierry Henry, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Ronaldinho, Fernando Torres şi Rafael Van Der Vaart. În 2006, Pepsi a venit cu o noua reclama TV – “Pepsifest”, cu aceeaşi echipa de fotbal ca în “Gladiatorii”, dar i-au mai adăugat pe Crespo, Huth, Lampard şi Nesta. Celebra Christina Aguilera a devenit, de asemenea, imaginea Pepsi Music în 2006. Gustul Spiritului Tânăr este comunicat prin intermediul tuturor iniţiativelor şi activităţilor Pepsi, introducând ideea de tinereţe, creativitate, modernitate, descoperire şi putere, toate fiind întâlnite în propoziţia “Dare for More” (Îndrăzneşte mai mult).
   Adevărata Poveste: Pepsi vs Coca-Cola
   Coca-Cola a fost întotdeauna o companie tradiţionala, care a pus foarte mare preţ pe vechile valori familiale promovate în micile oraşe din Statele Unite ale Americii. Formula acestei băuturi are numele de cod Merchandise 7x şi a rămas aceeaşi încă din anul 1886 păzita sub cele mai înalte norme de securitate.
   O cu totul alta imagine a promovat compania rivala: tinerii şi neliniştitii de la Pepsi. Aceştia si-au propus sa devină brandul celor tineri şi la moda. Au pătruns pe piaţa la sfârşitul anilor ’60 şi cu toate ca intrarea lor s-a făcut cu mare tam-tam, la sfârşitul anilor ’70 la o sticla de Pepsi se vindeau doua de Cola.
   În 1976 Pepsi a lansat o îndrăzneaţă şi foarte bine gândita campanie numită: « The Pepsi Challenge ». în printurile acestei campanii erau aleşi nişte oamenii care erau rugato sa fac un blând test intre cele doua băuturi: Pepsi şi Cola. Reluat de mai multe ori acest test a dovedit ca oamenii care au fost testaţi au preferat gustul Pepsi pentru ca era mai dulce decât tradiţionalul Cola. Campania a avut un mare efect asupra vânzărilor companiei Pepsi astfel încât în anii ’80 se făcea din ce în ce mai mult un transfer de consumatori de la Coca-Cola la Pepsi. O problemă destul de serioasă pentru conducerea Coca-Cola, Roberto Goizueta, care în condiţiile actuale era forţat sa găsească o soluţie rapida şi eficientă. Astfel, cei de la departamentul de R&D au găsit o noua formulă care, la teste, a demonstrat că ar fi preferabilă celei existente pe piaţă.
   Compania a investit 4 milioane de dolari în cercetări de piaţă. Aceste cercetări au durat 3 ani şi au arătat ca dintre-un eşantion de 200.000 de oamenii mai mult de jumătate preferau gustul cel nou în locul celui vechi. Pepsi şi-a continuat ascensiunea atribuind şi o imagine, un simbol campaniei lor. O imagine care sa le dea strălucire şi pe care au găsit-o în persoana celebrului cântăreţ Michael Jackson, aflat în plina ascensiune la vreme respectiva. Energia lui de care dădea dovada în concerte deborda tinereţe şi inspira succes. Aşa că: Pepsi pe lângă faptul că dăduseră lovitura cu noul gust, acum mai erau şi susţinuţi de regele pop.
   Anul 1985 a fost unul dramatic de-a dreptul pentru Coca-Cola, de la care toată lumea aştepta o reacţie care să surprindă. Deşi pe piaţa mondială, Coca-Cola se afla încă în fruntea clasamentului, în Statele Unite începea să piardă tot mai mult teren în fata celor de la Pepsi. Acesta a fost momentul în care Roberto Goizueta a decis sa lanseze « Noua Coca-Cola ». Vechile sticle au fost retrase de pe piaţa şi formula băuturii a fost astfel înlocuita în mod oficial după 95 de ani de existenta pe piaţa. Conducerea de la Pepsi au văzut aceasta decizie ca o situaţie de panica în interiorul Coca-Cola. şi intr-adevăr nu a avut nici pe jumătate succesul scontat. Cei 4 milioane de dolari cheltuiţi pe cercetarea de piaţa au fost o investiţie total neinspirată. Mai mult decât atât, nostalgici au înfiinţat o asociaţie a vechilor consumatori care protestau împotriva faptului ca băutura lor preferată a fost scoasa de pe piaţa. Şi-a atras în jur de 9000 de membri. Au existat cazuri când colecţionarii de sticle de vin făceau rost pe sub mana de vechile sticle de Coca-Cola pe care le vindeau la un preţ premium. După două luni de la lansare, compania a început să primească în jur de 1500 de reclamaţii pe zi din cauza noului gust de cola. Statistica a confirmat încă o dată faptul că decizia celor de la Coca-Cola a fost un gest total neinspirat, având în vedere că 70% dintre consumatori nu agreau noua Cola, iar 80% criticau aspru decizia schimbării. Opinia publică a învins într-un final şi Goizueta a luat decizia să reintroducă binecunoscutul gust de Cola pe piaţa sub denumirea: «Classic Coke». Compania a pierdut o mulţime de clienţi loiali, în timp ce Pepsi a câştigat un segment de piaţa de peste 5%.
Pentru prima data în istorie Pepsi a avut câştig de cauza în faţa liderului pe piaţa de soft drink şi ofensiva continua, având în vedere noua campanie Pepsi.
   Primul început
   În 1898, un farmacist din New Bern, Carolina de Nord, Caleb Bradham, se gândeste sa redenumească băutura răcoritoare carbogazoasă pe care o servea în farmacia sa „Brad's Drink”. Noul nume, Pepsi Cola este utilizat pentru prima data pe 28 august. În 1902, Caleb depune o cerere de înregistrare pentru noua băutura la US Patent Office. Rămas credincios profesiei sale de baza, el îsi făcea reclama băuturii evidenţiind caractersticile curative ale acesteia? Ajuta digestia şi te înviorează! În 1905, primul logo al companiei este înlocuit, pe măsura ce compania se dezvolta. Apar primele francize la Charlotte şi Durnham. Dar noul logo nu avea sa dureze decât un an, deoarece în 1906 el este schimbat cu unul care sa ilustreze mai bine noul slogan: „The original Pure Food Drink” . Numărul fabricilor de îmbuteliere a ajuns la 15, vânzările de Pepsi-Cola însumând aproape 40,000 de galoane. În 1909 are loc debutul a ceea ce avea sa devină o tradiţie a reclamelor Pepsi: prima implicare a unei celebrităţi în promovarea băuturii răcoritoare. Primul, dintr-o serie ce avea sa-i cuprindă apoi pe Michael Jackson, Shaquile O'Neal, Billy Cristall, Cindy Crawford, Shakira sau Britney Spears a fost pilotul de curse Barney Oldfield. El avea sa apară într-un print cu tema „Delicioasa şi sănătoasă”, ce avea să marcheze următoarele doua decenii. În 1920, sloganul Pepsi a devenit „Bea Pepsi, băutura care te satisface!”. Din păcate însă, Caleb Bradham a început sa facă speculaţii cu preţul zahărului. Crezând că preţurile vor creste, el a cumpărat cantităţi uriaşe, numai că până la sfârşitul anului preţul a scăzut la o zecime (de la 26 de cenţi la numai 2 cenţi). Astfel că, în 1923 compania Pepsi Cola este declarată falită şi bunurile sale vândute companiei Craven Holding.
   Al doilea început
   Roy C. Megarel, un broker de pe Wall Street cumpără marca şi fabricile de la Craven Holding şi, cu îngăduinţa lui Caleb, înfiinţează în 1934 Pepsi Cola Corporation. Noua companie începe cu o politica agresivă de preţ, vânzând sticla de 12 uncii cu cinci cenţi, adică preţul cerut de concurenta pentru sticla de 6 uncii. În 1939, diferenţa de preţ era promovata preţ în personajele unei benzi animate Pepsi & Pete, sub sloganul „De doua ori mai mult pentru acelaşi preţ” - Twice as much for a nickel . Anul următor, Pepsi intra în istoria publicităţii cu primul jingle publicitar: „Pepsi-Cola hits the spot/Twelve full ounces that's a lot/Twice as much for a nickel, too/Pepsi-Cola is the drink for you?” Nickel, Nickel a devenit un hit, fiind tradus în nu mai put în de 56 de ţări. Preşedintele companiei, Walter Mack adopta sticla de 12 uncii standardizată cu sigla Pepsi maronie, cu noul logo cu literele mai rotunjite embosată direct pe sticla. Pepsi va sponsoriza un concurs naţional de eseuri care, în final, va duce la angajarea lui Allen McKellar şi a lui Jeanette Maund, printre primii angajaţi afro-americani într-o poziţie superioara într-o mare corporaţie.
   Pentru sprijinirea eforturilor de război americane, Pepsi schimba culorile capacelor, adoptând astfel culorile care acum sunt tradiţionale: alb, roşu şi albastru. De asemenea, a înfiintat o cantina în Times Square care a funcţionat pe toată perioada războiului, ajutând milioane de persoane să ia legătura cu soldaţii americani aflaţi în zonele de conflict. În 1943, strategia publicitara se modifica puţin, insistând pe beneficiile Pepsi: „Mai mult şi mai bun!” - Bigger drink, better taste! La finele războiului, zahărul devenise un produs foarte greu de găsit, de aceea, preşedintele Pepsi ia decizia de a achiziţiona o plantaţie de trestie de zahăr în Cuba, decizie ce avea sa se dovedească extrem de profitabila. Tot în aceasta perioada, Pepsi începe sa se extindă în America Latina. În 1948 sediul corporaţiei se muta din Long Island City, New York, în mijlocul Manhattan-ului. Anul următor, un nou slogan este adăugat campaniei „De doua ori mai mult: De sa accepti mai putin, când Pepsi e cel mai bun”. Tot atunci, fostul Secretar de Stat pentru Comerţ, Ron Brown a devenit primul afro-american care a apărut într-o reclama comerciala difuzata la nivel naţional.
   Schimbarea conceptului
   În 1951, Preşedinte şi CEO al Pepsi devine Alfred N. Steel, iar soţia sa, actriţa Joan Crawford devine promotoare a imaginii Pepsi. Tot Steel este cel care schimba ideea campaniei, punând acum accentul pe experienţa oferită de Pepsi, mai degrabă decât pe avantajul de natura economica. Astfel, vechiul slogan „De doua ori mai mult” devine acum „Mai multa energie într-o uncie” - More bounce to the ounce . După euforia de după terminarea războiului, americanii au devenit mai conştienţi de problemele de nutriţie şi mai atenţi cu caloriile. Astfel ca Pepsi răspunde consumatorilor lansând varianta Light. Noul slogan: „Racoreste-te usor!” - The Light refreshment!
   Până la jumătatea deceniului sase Pepsi ajunsese sa posede aproape 150 de fabrici de îmbuteliere în 61 de tari. În 1958, are loc o noua repoziţionare. Considerată o băutură ieftină datorită poziţionării îndelungate ca brand „economic”, Pepsi doreşte cu tema „Împrieteneşte-te cu Pepsi” . O noua sticla cu un design nou este lansată. În 1961, Harvey C. Russell se angajează la Pepsi-Cola, devenind primul afro-american vice-preşedinte al unei mari corporaţii. Are loc o noua repoziţionare a Pepsi în cadrul consumatorilor, cu tema „Pepsi este pentru cei care gândesc tinereşte” . Noua tema defineşte tinereţea mai degrabă ca o stare a mintii decât din punct de vedere cronologic. În 1962 are loc reproiectarea capacelor cu noul logo, al şaselea din istoria Pepsi şi lansarea campaniei „Pepsi Generation” . Anul următor, Pepsi intra încă o data în istoria publicitarii prin identificarea unui produs nu prin calităţile sale, ci prin stilul de viaţă al consumatorilor.
   Un nou produs, Diet Pepsi apare în 1964, iar în anul următor are loc prima extindere în afara zonei clasice de activitate, băuturile răcoritoare. PepsiCola se uneşte cu Fritto-Lay din Dallas, Texas, formând PepsiCo. Inc. Mountain Dew - o companie regionala achiziţionata de Pepsi – lansează prima sa campanie, „Ya-hoo Mountain Dew - Te gâdilă pe dinăuntru” . În 1966 apare prima campanie independenta pentru Diet Pepsi, „GirlWatchers” , care elogiază beneficiile băuturii răcoritoare cu puţine calorii. Cum studiile de piaţa au indicat superioritatea gustului Pepsi când este rece, se lansează o noua campanie care tine cont de acest lucru, integrându-se însă în ideile de baza ale campaniilor precedente, care evidenţiau că Pepsi este alegerea celor tineri. În 1969 se introduce noul slogan: ?Ai mult de trăit, iar Pepsi mult de dăruit! Anul următor, în 1970, Pepsi îşi muta din nou cartierul general din New York în Purchase, N.Y. Noul sediu este o clădire construita de unul dintre cei mai proeminenţi arhitecţi americani, Edward Durell (1908-1978). În 1972, se semnează un acord între Pepsi şi URSS pentru producerea Pepsi Cola în lagărul comunist. Prima fabrica se deschide în 1974. În 1973, are loc o noua schimbare a logo-ului, a şaptea din istorie. Anul 1975 aduce noutăţi importante. Apare primul Pepsi cu gust de lămâie şi sticla de plastic de doi litri. Reclama din 1976 „Puppies”, ce descrie întâlnirea unui copilaş mic de tot cu nişte pui de căţeluş chiar mai mici decât el, devine una clasica.
   Parada starurilor
   Anii '80 sunt marcaţi de apariţia unor noi produse, sucurile cu fructe, Mandar în Orange Slices devenind băutura carbogazoasă cea mai apreciata în SUA. În 1985 are loc lansarea noului slogan, „Alegerea noii generaţii” , avându-l ca purtător de imagine pe Michael Jackson. Cele doua spoturi ale campaniei au fost declarate „cele mai aşteptate spoturi” din cadrul calupului publicitar . În acelaşi an, o parada a starurilor se perindă prin spoturile publicitare Pepsi: Lionel Richie, Tina Turner sau Gloria Estefan. De asemenea, apar glorii sportive ca Joe Montana sau Dan Marino, actorii Teri Garr şi Billy Crystal, precum şi Michael J. Fox care apare într-un alt spot intrat în arhiva clasica a publicitaţii, „Apartamentul 10G”. În 1986, Pepsi achiziţionează 7Up, iar Mountain Dew devine al şaselea cel mai vândut brand de băutura răcoritoare. După o absenta de 27 de ani, Pepsi se reîntoarce în Times Sqare în 1987 cu un bilboard uriaş ce proclama Pepsi ca fiind „Alegerea Americii”.
   În 1989 Pepsi introduce o noua aroma, Pepsi cu aroma de Zmeura. În 1991 celebrul supermodel Cindy Crawford apare într-o serie de reclame care au intrat în istorie, introducând un nou logo şi o noua atitudine. În 1995, Pepsi colaborează cu Starbucks, celebru lanţ de cafenele, şi lansează Mazagran, o băutura carbogazoasă din cafea. În 1996, cu Pepsi World, PepsiCo îşi stabileşte o prezenta excepţionala pe internet, devenind unul dintre cele mai vizitate şi copiate site-uri.
În 1998, o noua modificare este adusa logo-ului pregătindu-l pentru aniversarea centenarului, o ceremonie la care au participat George si Barbara Bush, Margaret Thatcher, Walter Cronkite, Ray Charles, Kool and the Gang şi Rolling Stones. Ultimul venit în galeria Pepsi este Pepsi Blue, creat de către şi pentru adolescenţi. Băutura albastra avea sa fie marea surpriza care întăreşte spiritul tânăr al uneia dintre cele mai mari branduri din lume. 


sursa:ipedia.ro

1 comment:

  1. N-ai pomenit de colaborarea cu Senomyx, prin care Pepsi spera sa stopeze scaderea volumului vanzarilor:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/2012/04/11/industrializarea-gustului-si-imoralitatea-savorii/

    ReplyDelete

Free Page Rank Tool