Viitorul industriei auto: maşinile electrice încărcate wireless + (VIDEO)

Viitorul industriei auto: maşinile electrice încărcate wireless (VIDEO)
Acum mai bine de un secol se inveta primul automobil care funcţiona pe baza unor motoare termice. Tehnologia a evoluat, motoarele şi maşinile au evolut, iar astăzi am ajuns să discutăm despre automobilul electric. Multe dintre acestea au ieşit sub formă de prototipuri, dar câţiva producători auto au decis să scoată pe piaţă modele de serie. Unul dintre inconvenientele maşinilor electrice îl constituie reîncărcarea bateriilor, proces care durează mult şi care solicită conectarea la o priză. Acest lucru ar putea fi depăşit în curând, graţie unei metode wireless de reîncărcare a bateriilor maşinilor electrice.
Această tehnologie este deja aici, fiind implementată în automobilul Citroen C1 de o companie britanică. Astfel, spre deosebire de maşinile electrice obişnuite, aceasta nu necesită conectarea la o priză.
"Încărcarea bateriilor se face fără fir. Parchezi, scoţi cheia din contact şi reîncărcarea începe automat", a declarat Anthony Thomson, director executiv HaloIPT, compania britanică ce a instalat această tehnologie.
Procesul foloseşte inducţia electromagnetică pentru a transfera energia electrică dintr-un suport fixat în asfalt către unul poziţionat sub maşină. Acest sistem ar putea fi instalat în parcările supermarketurilor sau în garaje, iar atunci când şoferul parchează, cei doi suporţi se aliniază şi doar cu o apăsare de buton, reîncărcarea bateriilor începe.
Fenomenul de inducţie electromagnetică a fost descoperit de fizicianul britanic Michael Faraday în 1831. El a dscoperit faptul că două foiţe poziţionate foarte aproape una de cealaltă şi un curent electric ce trece doar prin una dintre aceastea dau naştere unui câmp magnetic. În cazul reîncărcării unei maşini, cele doi foiţe sunt încastrate într-un suport. Sistemul a fost dezvoltat de Universitatea din AUckland, Noua Zeelandă şi comercializat de HaloIPT.
Oficialii HaloIPT au declarat că energia electrică poate fi transmisă şi în condiţii nefavorabile ale vremii. Suporţii rămân perfect operaţionali şi siguri în orice condiţii, transmiţând energia chiar şi printr-un strat de zăpadă. De asemenea, cei de la HaloIPT cred că lucrurile se vor îmbunătăţi în viitor şi vor apărea o mulţime de staţii de reîncărcare în majoritatea oraşelor mari.





Autobuzele din Italia
O "flotă" de autobuze echipate cu suporţi traversează două oraşe italiene, Genova şi Torino, încă din 2002. Suporţi corespunzători au fost încorporaţi în pavajul anumitor staţii ale autobuzelor pentru a încărca vehiculele.
"Autobuzele sunt dotate cu semne care indică faptul că sunt electrice, iar oamenii spun că le place să circule cu ele, având în vedere că aceste autobuze sunt mai silenţioase decât cele ce funcţionează pe motorină" a mărturisit Mathias Wechlin de la Conductix-Wampfler, o companie germană care promovează această tehnologie.
Wechlin a adăugat că pe timpul încărcării oamenii stau în interiorul autobuzelor, lucru care, spune el, este absolut sigur din moment ce intensitatea câmpului magnetic produs este în limitele recomandate de Comisia Internaţională privind protecţia împotriva radiaţiilor neionizante (ICNIRP).
Cu toate că problema de siguranţă poate părea într-adevăr îngrijorătoare, profesorul Paul Mitcheson de la Colegiul Imperial din Londra, care a studiat efectele electromagnetismului asupra oamenilor, spune că nu ar trebui să fie nicio problemă.
"Întregul concept de încărcare wireless, în mod eficient, a vehiculelor se bazează pe câmpul din apropiere şi racordarea neradioactivă de cuplare între punctul de încărcare şi receptorul de pe vehicul. Nu este posibil să proiectăm un sistem care nu emite deloc radiaţii. Dar un sistem bine conceput poate avea niveluri neglijabile de radiaţii, cu mult sub limitele de siguranţă prevăzute de către IEEE (Institutul de Inginerie Electrică şi Electronică)," a adăugat Wechlin.
Sistemul wireless creşte semnificativ timpul de funcţionare al autobuzui, datorită faptului că nu mai are nevoie să se retragă la depou la fiecare câteva ore pentru reîncărcare şi schimbarea bateriei. Astfel, autobuzele sunt încărcate la sfârşitul traseului, procedura durând între 5 şi 10 minte. În acest fel ele pot circula de la ora 7 până la 20 fără întrerupere.
Inducţia electromagnetică nu este singura metodă de reîncărcare fără fir. Compania WiTricity, creată de Marin Soljacic, profesor la MIT, a brevetat o nouă metodă de transfer a energiei electrice fără fir în cantităţi şi la distanţe mult mai mari comparativ cu inducţia. Tehnica poartă denumirea de rezonanţă magnetică de înaltă performanţă şi implică alinierea câmpurilor magnetice a doi suporţi cu o frecvenţă apropiată.
"Când cuplezi un suport în perete, electrictatea care trece prin acesta este convertită într-un câmp magnetic ce rezonează la o anumită frecvenţă. El crează un al doilea câmp magnetic care oscilează în jurul celei de-al doilea suport care este plasat sub maşină şi care va fi convertit în electricitate ce va reîncărca bateria", a declarat Eric Giler, director executiv WiTricity.
Succesul acestui sistem a fost salutat de constructorul japonez Toyota, care în martie 2011 a semnat un contract cu cei de la WiTricity.
Indiferent de sistemul folosit, producătorii de maşini speră ca introducerea încărcării fără fir a maşinilor electrice va conduce la adoptarea lor pe scară mai largă, reducând dependenţa de petrol.

0 comments:

Free Page Rank Tool