Carrefour Romania - Cateva informatii despre compania care detine multiple lanturi de Supermarket-uri in tara noastra

  Cu o activitate mondiala de un foarte mare succes, pe primul loc in Europa si al doilea in lume, grupul de distributie european Carrefour a fost cel dintai care a exportat conceptul de hypermarket in Romania. Prezent in 30 de tari de pe 3 continente (Europa, America si Asia), grupul Carrefour avea la sfarsitul lunii decembrie 2007 aproape 15.000 de magazine (inclusiv francize si parteneri). Cu peste 456.000 de colaboratori la nivel mondial, grupul Carrefour este intre cei mai mari 11 angajatori din lume (intre primii 9 angajatori companii private). In Romania, grupul are deschise pana la aceasta ora 11 magazine (5 in Bucuresti si cate unul in Brasov, Ploiesti, Constanta, Iasi, Cluj si Braila) si are peste 7.000 de angajati. Cifra de afaceri (TTI) a Carrefour Romania a fost in anul 2007 de 866 milioane de euro, in crestere cu 42,2% fata de 2006.
   Unul din factorii – cheie pentru dezvoltarea noastra viitoare ramane capitalul uman. Politica de resurse umane a Carrefour se bazeaza pe: impartasirea valorilor grupului, egalitatea de sanse la angajare, pachete avantajoase de beneficii, conditii de munca la standarde internationale, o gestiune a carierei personalizata, formare si promovare interna.
   Investim foarte mult in tineri, pe care ii integram in programe locale de formare, si facem periodic evaluari in interiorul companiei, pentru a detecta oamenii cu potential evolutiv. In acest fel, fiecaruia dintre angajatii nostri i se ofera sansa de a-si dezvolta o cariera in marea distributie.


   SURSA 02
 
   Carrefour a achiziţionat în aprilie 2007 lanţul brazilian de supermarketuri Atacadao pentru 1,24 miliarde USD. Achiziţia a condus grupul francez pe primul loc pe piaţa braziliană de retail, poziţie ocupată anterior de grupul „Pao de Acucar”. Brazilia este a treia piaţă pentru Carrefour din punct de vedere al vânzărilor, după Franţa şi Spania.
În august 2007, compania s-a retras de pe piaţa din Elveţia, vânzând participaţia sa de 50% din grupul Distributis AG grupului elveţian de retail Coop, valoarea tranzacţiei ridicându-se la 390 milioane dolari.
   Cifra de afaceri:
* 2008: 97,5 miliarde Euro
* 2006: 97,4 miliarde euro
Venit net:
* 2008: 1,2 miliarde Euro
* 2007: 2,3 mliarde euro
   Carrefour în România
   Carrefour România este proprietate a grupului francez Hyparlo.
   Carrefour România a vândut, în anul 2006, prin cele şapte magazine, produse în valoare de 608,9 milioane de euro, reprezentând o creştere cu 39% faţă de 2005. Carrefour avea în decembrie 2007 zece hipermarketuri în România, cinci în Bucureşti şi câte unul în Ploieşti, Constanţa, Braşov, Brăila, Iaşi şi Cluj-Napoca.

  Carrefour România a preluat, în toamna lui 2007, lanţul de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-şi consolida poziţia pe piaţă. Reteaua Artima deţinea 21 de magazine, concentrate în vestul ţării, cu o suprafaţă totală de vânzări de 21.000 de metri pătraţi.
   În 2008, Carrefour intenţionează să deschidă noi magazine în România - la Bucureşti, Oradea, Piteşti, Arad, Suceava, Focşani, Calarasi, Buzău, precum şi cel de-al doilea magazin din Brăila si Iaşi, iar in toamna luii 2009 va deschide unul in Deva, n acelasi loc cu Bricostor si la 700 de m de hipermarketurile Real, Practiker si Metro.
   Principalii concurenţi direcţi pe segmentul hipermarketurilor sunt Cora, Auchan şi Real.
   Carrefour operează în România o reţea de 23 de hipermarketuri Carrefour şi 20 de supermarketuri Carrefour Express (martie 2009)
   Concurenţii Carrefour pe segmentul de hipermarketuri sunt Auchan, Cora, Real, Pic şi Kaufland, iar pe segmentul de supermarketuri Billa, MegaImage, Interex şi Spar.


sursa:ipedia.ro

0 comments:

Free Page Rank Tool