Profi - Expansiunea e abia la inceput
1850 – Belgia – Jules, Adolphe si Louis, fiii negustorului de vinuri Jacques Delhaize incep o afacere. Provocarea vine din partea pietei, care la momentele respective era cucerita de principiul sucursalismului, aprovizionarea mai multor puncte de vanzare pornind de la un antrepozit/depozit. 1851 - Jules si Adolphe incep o afacere impreuna, Delhaize Ferres, cunoscuta si sub numele de "Leul", care se va extinde in peste zece tari si trei continente. Louis, independent de fratii sai, va deveni strabunicul grupului Delhaize. Astazi, grupul Delhaize cuprinde marci de prestigiu in domeniul distributiei: hipermarketurile Cora, reteaua de supermarketuri Match si Smatch, PROFI, dar si magazinele de specialitate pe domenii specifice: Truffaut (gradinarit), Animalis (animale).In Europa, grupul este prezent pe pietele din Franta, Belgia, Luxemburg, Ungaria si Romania.
1979 – Belgia – se deschide primul magazin PROFI. Afacerea este dominata de ideea de magazin de discount, dar nu se elimina nici posibilitatea dezvoltarii unei retele de magazine de cartier.
1989 - Reteaua de magazine PROFI este cumparata de grupul Louis Delhaize. Povestea continua, PROFI se extinde tot mai mult, nu tine cont de concurenta acerba, fiind un succes asigurat si ajunge pe piata de discount din Franta, Luxemburg precum si in Ungaria si Romania.
2006 – PROFI inseamna 146 de magazine, din care 45 in Belgia, 75 in Ungaria, 26 in Romania.
2007 – PROFI Romania se va extinde cu inca 11 magazine fiind totodata si inceputul expansiunii in Moldova, Muntenia si Oltenia.
SURSA 02
Reteaua de magazine cu discount Profi se va extinde in acest an cu cel putin 8 unitati, prin investitii medii pe unitate de un milion de euro. Retailerul va ajunge astfel, la finele lui 2009, la aproape 60 de magazine operationale.
"In bugetul pentru acest an am trecut 8 deschideri. Avem si alte locatii in vizor, insa in acest moment cele 8 anuntate vor fi realizate cu siguranta in 2009", a declarat Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food, operatorul retelei Profi in Romania.
Compania, detinuta de grupul franco-belgian Louis Delhaize, estimeaza pentru acest an un avans al vanzarilor de 20-25%, dupa ce in 2008 a realizat afaceri de 142 mil. euro. Ritmul de crestere realizat anul trecut de Profi fata de perioada anterioara, de peste 50%, a depasit estimarile initiale ale operatorului, care indicau un avans de 30-35%. "Nu cred ca se poate vorbi de criza in retailul alimentar. Daca va ajunge criza si aici, acesta va fi un semn ca lucrurile sunt foarte grave. Volumul vanzarilor in retailul modern va creste si in acest an, dar probabil repartitia cresterilor va fi diferita fata de anii anteriori", a apreciat Caius Crisan.
In acest an, Profi are planificata finalizarea rebrandingului celor noua magazine Albinuta din Capitala, preluate in 2007 de la compania lituaniana Maxima LT pentru 7,5 mil. euro.
Tranzactia a marcat intrarea retailerului pe piata din Capitala, pe care inca o vizeaza pentru expansiune in urmatorii ani. Primul magazin Profi din Capitala a fost deschis in 2008, printr-o investitie de jumatate de milion de euro, si are o suprafata de vanzare de circa 700 de metri patrati.
In Romania, Profi concureaza pe segmentul discounterelor cu retelele Penny Market, Plus Discount si MiniMax, fiind al treilea mare jucator, dupa valoarea vanzarilor din 2007. O alta retea, Lidl, detinuta de grupul german Schwarz, isi pregateste intrarea pe piata romaneasca, primele inaugurari fiind asteptate in 2010. La finele anului trecut, cele mai extinse retele de profil la nivel local erau operate de companiile germane Penny Market (parte a grupului Rewe) si Plus (grupul Tengelmann), fiecare din acestea avand in jur de 70 de unitati operationale.
Discounterii s-au extins accelerat in ultimii ani: daca in 2005 pe piata din Romania erau operationale 57 de magazine alimentare cu discount, la finele anului trecut numarul acestora era de patru ori mai mare. In 2008, retailerii de profil au deschis tot atatea unitati ca si in 2007, prin investitii cumulate estimate la circa 76 mil. euro.
1979 – Belgia – se deschide primul magazin PROFI. Afacerea este dominata de ideea de magazin de discount, dar nu se elimina nici posibilitatea dezvoltarii unei retele de magazine de cartier.
1989 - Reteaua de magazine PROFI este cumparata de grupul Louis Delhaize. Povestea continua, PROFI se extinde tot mai mult, nu tine cont de concurenta acerba, fiind un succes asigurat si ajunge pe piata de discount din Franta, Luxemburg precum si in Ungaria si Romania.
2006 – PROFI inseamna 146 de magazine, din care 45 in Belgia, 75 in Ungaria, 26 in Romania.
2007 – PROFI Romania se va extinde cu inca 11 magazine fiind totodata si inceputul expansiunii in Moldova, Muntenia si Oltenia.
SURSA 02
Reteaua de magazine cu discount Profi se va extinde in acest an cu cel putin 8 unitati, prin investitii medii pe unitate de un milion de euro. Retailerul va ajunge astfel, la finele lui 2009, la aproape 60 de magazine operationale.
"In bugetul pentru acest an am trecut 8 deschideri. Avem si alte locatii in vizor, insa in acest moment cele 8 anuntate vor fi realizate cu siguranta in 2009", a declarat Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food, operatorul retelei Profi in Romania.
Compania, detinuta de grupul franco-belgian Louis Delhaize, estimeaza pentru acest an un avans al vanzarilor de 20-25%, dupa ce in 2008 a realizat afaceri de 142 mil. euro. Ritmul de crestere realizat anul trecut de Profi fata de perioada anterioara, de peste 50%, a depasit estimarile initiale ale operatorului, care indicau un avans de 30-35%. "Nu cred ca se poate vorbi de criza in retailul alimentar. Daca va ajunge criza si aici, acesta va fi un semn ca lucrurile sunt foarte grave. Volumul vanzarilor in retailul modern va creste si in acest an, dar probabil repartitia cresterilor va fi diferita fata de anii anteriori", a apreciat Caius Crisan.
In acest an, Profi are planificata finalizarea rebrandingului celor noua magazine Albinuta din Capitala, preluate in 2007 de la compania lituaniana Maxima LT pentru 7,5 mil. euro.
Tranzactia a marcat intrarea retailerului pe piata din Capitala, pe care inca o vizeaza pentru expansiune in urmatorii ani. Primul magazin Profi din Capitala a fost deschis in 2008, printr-o investitie de jumatate de milion de euro, si are o suprafata de vanzare de circa 700 de metri patrati.
In Romania, Profi concureaza pe segmentul discounterelor cu retelele Penny Market, Plus Discount si MiniMax, fiind al treilea mare jucator, dupa valoarea vanzarilor din 2007. O alta retea, Lidl, detinuta de grupul german Schwarz, isi pregateste intrarea pe piata romaneasca, primele inaugurari fiind asteptate in 2010. La finele anului trecut, cele mai extinse retele de profil la nivel local erau operate de companiile germane Penny Market (parte a grupului Rewe) si Plus (grupul Tengelmann), fiecare din acestea avand in jur de 70 de unitati operationale.
Discounterii s-au extins accelerat in ultimii ani: daca in 2005 pe piata din Romania erau operationale 57 de magazine alimentare cu discount, la finele anului trecut numarul acestora era de patru ori mai mare. In 2008, retailerii de profil au deschis tot atatea unitati ca si in 2007, prin investitii cumulate estimate la circa 76 mil. euro.
0 comments: