Hoverbike este motocicleta zburătoare ce se va deplasa cu 278 km/h (VIDEO)
Deşi motocicliştii sunt familiarizaţi cu sentimentul de plutire în aer pentru câteva secunde, posesorii de "Hoverbike" vor avea ocazia să planeze pe tot parcursul unei călătorii cu acest vehicul.
Având un motor în patru timpi ce are o capacitate de 1170 centimetri cubi, acesta transmite 80 de kW către două elice pe care le va pune în funcţiune. Chris Malloy, inventatorul acestei "biciclete plutitoare" susţine că vehiculul ar avea capacitatea de a se ridica la o înălţime de trei metri şi că ar putea atinge o viteză de 278 km/h.
În momentul de faţă aceste cifre sunt unele teoretice, deoarece Hoverbike nu a fost pusă încă în funcţiune. Până în prezent, Malloy a construit prototipul şi a planificat primul zbor cu această bicicletă pentru următoarele câteva luni.
După ce a lucrat timp de doi ani şi jumătate în garajul propriu, Malloy a primit ajutor din partea unei companii de inginerie optică din Australia pentru a-şi continua munca.
Prototipul Hoverbike oferă un singur loc pentru pilotul ce va sta pe un cadru creat din fibră de carbon şi spumă, încadrat între două elice plasate în poziţie orizontală, construite din stejar şi mărginite cu fibre de carbon.
Bicicleta foloseşte aceleaşi principii de bază care se aplică în cazul unui elicopter cu elice în tandem. În timp ce elicele se rotesc, se va anula reacţia cuplului de torsiune, eliminând necesitatea unui rotor vertical anti-torsiune şi totodată va crescând eficienţa vehiculului.
Controlul bicicletei se face în totalitate din ghidon, iar pentru mişcările înainte şi înapoi se vor folosi manşoanele ghidonului. Cel drept controlează propulsarea, în timp ce manşonul stâng controlează unghiul paletelor poziţionate sub rotoare ce influenţează direcţia de mers a bicicletei. Totodată mişcarea bicicletei în stânga şi în dreapta se va face prin rotirea ghidonului în direcţia dorită.
Chris Malloy a încercat să păstreze un model simplu al bicicletei zburătoare şi a renunţat la cât mai multe componente nefolositoare. Prototipul actual nu dispune de un propulsor ajustabil astfel că, în cazul unei defecţiuni la motor, acestea nu ar putea să se autoregleze. Pentru a fi în siguranţă, viitorii proprietari ai Hoverbike ar trebui să aibă o paraşută.
Dimensiunile bicicletei sunt următoarele: 3 metri lungime, 1.3 metri lăţime şi 0.55 metri înălţime şi cântăreşte 105 kilograme. Creatorul acestui vehicul menţionează că în urma unei alimentări a rezervorului primar cu 30 de litri de combustibil, acesta ar trebui să ofere o călătorie de 148 kilometri la o viteă de 148 km/h. În cazul în care se va ataşa un rezervor secundar şi i se va face plinul de combustibil, bicicletei i se va dubla timpul călătoriei.
Malloy speră să aducă pe piaţă Hoverbike într-o ediţie limitată în decurs de un an. Acesta anticipează o producţie anuală de 100 de exemplare şi estimează un preţ de 40.000 de dolari pentru un exemplar.
Până în prezent Malloy a investit atât timp, cât şi bani pentru a duce la capăt prototipul, dar speră să găsească investitori care să îl ajute să treacă la faza de testare a vehiculului şi apoi în cea de producţie.
sursa: descopera.ro
Având un motor în patru timpi ce are o capacitate de 1170 centimetri cubi, acesta transmite 80 de kW către două elice pe care le va pune în funcţiune. Chris Malloy, inventatorul acestei "biciclete plutitoare" susţine că vehiculul ar avea capacitatea de a se ridica la o înălţime de trei metri şi că ar putea atinge o viteză de 278 km/h.
În momentul de faţă aceste cifre sunt unele teoretice, deoarece Hoverbike nu a fost pusă încă în funcţiune. Până în prezent, Malloy a construit prototipul şi a planificat primul zbor cu această bicicletă pentru următoarele câteva luni.
După ce a lucrat timp de doi ani şi jumătate în garajul propriu, Malloy a primit ajutor din partea unei companii de inginerie optică din Australia pentru a-şi continua munca.
Prototipul Hoverbike oferă un singur loc pentru pilotul ce va sta pe un cadru creat din fibră de carbon şi spumă, încadrat între două elice plasate în poziţie orizontală, construite din stejar şi mărginite cu fibre de carbon.
Bicicleta foloseşte aceleaşi principii de bază care se aplică în cazul unui elicopter cu elice în tandem. În timp ce elicele se rotesc, se va anula reacţia cuplului de torsiune, eliminând necesitatea unui rotor vertical anti-torsiune şi totodată va crescând eficienţa vehiculului.
Controlul bicicletei se face în totalitate din ghidon, iar pentru mişcările înainte şi înapoi se vor folosi manşoanele ghidonului. Cel drept controlează propulsarea, în timp ce manşonul stâng controlează unghiul paletelor poziţionate sub rotoare ce influenţează direcţia de mers a bicicletei. Totodată mişcarea bicicletei în stânga şi în dreapta se va face prin rotirea ghidonului în direcţia dorită.
Chris Malloy a încercat să păstreze un model simplu al bicicletei zburătoare şi a renunţat la cât mai multe componente nefolositoare. Prototipul actual nu dispune de un propulsor ajustabil astfel că, în cazul unei defecţiuni la motor, acestea nu ar putea să se autoregleze. Pentru a fi în siguranţă, viitorii proprietari ai Hoverbike ar trebui să aibă o paraşută.
Dimensiunile bicicletei sunt următoarele: 3 metri lungime, 1.3 metri lăţime şi 0.55 metri înălţime şi cântăreşte 105 kilograme. Creatorul acestui vehicul menţionează că în urma unei alimentări a rezervorului primar cu 30 de litri de combustibil, acesta ar trebui să ofere o călătorie de 148 kilometri la o viteă de 148 km/h. În cazul în care se va ataşa un rezervor secundar şi i se va face plinul de combustibil, bicicletei i se va dubla timpul călătoriei.
Malloy speră să aducă pe piaţă Hoverbike într-o ediţie limitată în decurs de un an. Acesta anticipează o producţie anuală de 100 de exemplare şi estimează un preţ de 40.000 de dolari pentru un exemplar.
Până în prezent Malloy a investit atât timp, cât şi bani pentru a duce la capăt prototipul, dar speră să găsească investitori care să îl ajute să treacă la faza de testare a vehiculului şi apoi în cea de producţie.
sursa: descopera.ro
0 comments: