Evolutia logo-urilor a 10 companii de renume

Dupa cum se stie deja, logo-ul reprezinta indentitatea fundamentala pentru construirea unui brand si comunicarea cu publicul tinta. Probabil ca vedeti cele mai multe dintre aceste logo-uri peste tot, dar te-ai intrebat vreodata cum au evoluat sau cum au fost in trecut? Stiati ca logo-ul original Apple a fost o imagine a lui Isaac Newton sub un mar, stiati ca Mercedes-Benz a avut ca si prim-logo o stea cu trei colturi? Cititi mai departe despre evolutia unora dintre cele mai cunoscute logo-uri si povestile lor fascinante.


—— Apple ——
Apple este una dintre cele mai mari companii de electronice si software de consum, cunoscuta mai ales pentru produse cum ar fi Macintosh, iPod si iPhone. Steve Jobs, Steve Wozniak, si Ronald Wayne au creat impreuna configurarea Apple in 1976, apoi au reusit sa construiasca si sa vanda primul computer Apple I. Prima oara si-au oferit produsul lui HP, dar au fost refuzati. Cel mai probabil HP isi regreta si acum decizia de atunci.
Drumul spre succes nu a fost usor pentru Apple, Wayne ajungand sa isi vanda partea lui din companie pentru suma de 800$ . Dupa lansarea Apple II in 1977, lucrurile au inceput sa se schimbe pentru Apple, iar cresterea acestei companii nu s-a oprit nici in zilele noastre.
Apple II a fost un succes, in principal, datorita elementelor grafice colorate ce le continea. Design-ul simplu, a fost intotdeauna favorabil pentru Apple, iar logo-ul lor nu face exceptie. La inceput Apple a pornit cu un logo complicat, o imagine a lui Isaac Newton stand sub un copac. Acest logo a fost desenat de catre Steve Jobs si Ronald Wayn.
Cu toate acestea, Steve Jobs l-a angajat pe Rob Janoff pentru a le simplifica logo-ul, lucru ce s-a dovedit a fi o idee buna. Rob a creat “Rainbow Apple”, logo ce a fost folosit pana in anul 1998. Exista multe zvonuri cu privire la motivul pentru care Rob a ales sa creeze acest logo. Unu dintre ele, spunea ca Apple a adus un tribut lui Newton . O alta explicatie ar fi aceea ca, Apple a ales ca si logo un mar muscat pentru a aduce un omagiu matematicianului Alan Turing, ce s-a sinucis prin consumarea unui mar injectat cu cianura. Turing este considerat a fi “tatal calculatoarelor”. Culorile curcubeului ce se regasesc in logo se zvoneste ca ar face trimitere la homosexualitatea lui Turing.
Cu toate acestea, Janoff, a declarat intr-un interviu, ca s-a ales acel mar ca si logo din mai multe motive, unul fiind jocul de cuvinte “byte/bite” “bit/muscatura” (sloganul de sub logo fiind “Byte into an Apple”) . De asemenea, acea muscatura deosebeste un mar de o rosie, confuzie ce s-ar fi creat cu usurinta.
Cand Apple a lansat noul iMac in 1998, au schimbat logo-ul colorat cu un logo Apple monocromatic, identic cu logo-ul curcubeu. Acum, logo-ul Apple vine cu un design frumos de argint, cromat.
Acesta este unul dintre cele mai cunoscute logo-uri din ziua de azi.
—— Audi ——
Audi, brand german parte a Grupului Volkswagen ce produce masini. Compania a fost fondata ca A. Horch & Cie de August Horch in 1899, iar originea sa are o poveste foarte interesanta. August Horch, inginer german, a fost fortat sa iasa din propria sa companie in 1909, dupa care a continuat sa foloseasca numele si marca de Horch. Cu toate acestea, partenerul sau l-a dat in judecata pentru incalcari ale drepturilor marcii comerciale, iar Horch a fost nevoit sa caute un nume nou.
In 1910 compania s-a numit Audiwerke GmbH. In 1932, patru producatori de masini, Audi, Horch, DKW, si Wanderer au fuzionat pentru a forma Auto Union. Cele patru inele interconectate, care vor deveni mai tarziu logo-ul Audi, a fost initial logo-ul lui Auto Union. Initial, acest logo a fost folosit doar pentru masinile de curse si cele patru societati au continuat sa produca masini sub brandurile proprii. In cele din urma, in 1985, Auto Union a devenit compania pe care o stim noi azi drept Audi.
In 2009, Audi a introdus noul logo, logo-ul curent. Acest logo modern al lui Audi, prezinta o textura tridimensionala umbrita, avand ca rezultat un aspect de crom lustruit. Numele Audi este acum mai mic, s-a mutat din centru mai spre coltul din stanga jos, fontul fiind de asemenea schimbat.
—— Canon ——
Compania si-a dorit intotdeauna o perspectiva globala, iar logo-urile acestora au reflectat-o inca din 1934. Inca de la inceput au avut specialisti angajati pe partea de promovare si publicitate, iar crearea logo-ului nu a ramas la voia intamplarii.
Primul aparat foto Canon a fost lansat in 1934, s-a numit Kwanon, dupa numele unei zeite Budiste, zeita milei.
Primul logo a inclus imaginea zeitei cu 1000 de brate si flacari .
Odata cu trecerea anilor, la fel ca toate celelalte logo-uri de mai sus, compania s-a straduit sa faca logo-ul cat mai simplu cu putinta si mai usor de retinut. Logo-ul a fost inregistrat in anul 1935, dupa multa munca de design si timp investit pentru crearea unui logo mai echilibrat. Dupa 1956, logo-ul nu a mai fost schimbat.
—— Ford ——
Henry Ford, omul care la inceput a lucrat pentru Thomas Edison, a pus bazele altor doua companii pana sa ajunga la cea numita Ford. Prima sa companie a dat faliment dupa doar doi ani, urmand ca dupa inca un an sa dea faliment si cea de-a doua companie a sa. Cu toate acestea, a doua companie a acestuia a devenit mai tarziu cunoscuta drept Cadillac. A treia companie in schimb, ce a fost fondata in 1902, s-a numit Ford & Malcomson, Ltd.
Probleme financiare a avut si cu cea din urma companie, Ford & Malcomson, Ltd., fiind in imposibilitatea de a-si plati facturile pentru piesele achizitionate, dar unii investitori au convenit sa puna banii necesari in schimbul redenumirii companiei in Ford Motor Co. Dupa schimbarea numelui a fost creat si primul logo in 1903. Logo-ul din 1909, care are un font similar cu logo-ul din zilele noastre a fost imprumutat de la Childe Harold Wills, font similar folosit pentru propria carte de vizita.
In 1912, logo-ul Ford a suferit o transformare completa, in comparatie cu desenul sau modelul anterior, o transformare intr-un logo cat mai simplist. In 1927, cand Ford a lansat un nou model, faimoasa masina Model A, a fost introdus si renumitul oval albastru in logo-ul companiei. Aceasta forma si culoare a devenit specifica viitoarelor logo-uri ce s-au creat dupa.
Compania a experimentat diferite modele ale elipsei si chiar o forma de diamant in 1957. Logo-ul din 1976 a fost in esenta, o ultima schimbare majora si este foarte asemanator cu logo-ul actual. In cele din urma, in anul 2003, compania a lansat un nou logo, logo ce a ajuns sa fie cunoscut sub numele de “Centenarul Blue Oval”.
—— IBM ——
Asa cum se poate observa si din logo-urile de mai sus, prima oara IBM a fost cunoscuta sub numele de International Time Recording Company (ITR), companie ale carei principale produse erau echipamentele de inregistrare, inventate si patentate de catre L. Willard Bundy in 1888. Deci, in perioadele timpurii ale companiei pe logo-ul acesteia era inscriptionat “ITR” . Mai tarziu, ITR a fuzionat cu Compania Computing-Tabulating-Recording, fapt observat cu usurinta si pe urmatorul logo din 1911 unde alaturi de ITR se poate vedea inscriptionat si CTR .
In 1924, Compania Computing-Tabulating-Recording adopta numele de International Business Machines Corporation, drept urmare, logo-ul companiei se schimba iar numele nou adoptat va aparea in intregime pe acesta. In 1947, IBM a decis sa renunte la lume din logo-ul sau, care era pe atunci destul de familiar printre oameni. Logo-ul nu a fost singura schimbare in 1947, aceasta a fost insotita si de o schimbare a mediului de afaceri de la perforatoarele de carduri la computere. Fontul caracterelor acestui logo au fost numite Beton Bold.
In 1956, inainte ca Thomas J. Watson Senior sa moara l-a numit pe Tom Watson Jr. ca CEO. Acesta din urma, a hotarat ca numirea sa sa fie un nou inceput pentru companie, schimband logo-ul companiei precum si actionarii. Paul Rand a proiectat noul logo ce a reprezentat schimbarile din companie, schimbari subtile ce nu vor perturba continuitate. De asemenea, noul logo, a fost reprezentat ca fiind mai solit, fundamental si echilibrat.
O alta schimbare a logo-ului proiectat de Paul Rand, a fost modificarea fontului solid si inlocuirea acestuia cu dungi albastre, reprezentand “dinamismul si viteza” . Logo-ul a ramas relativ acelasi de-a lungul timpului, design recunoscut si reprodus in intreaga lume.
—— Kodak ——
Interesant, Kodak a fost prima companie din lume ce si-a integrat numele intr-un simbol si implicit intr-un logo in 1907. Dupa 1934, Kodak a folosit predominand culorile galben si rosu, precum si numele complet al companiei. Prima data numele de Kodak a fost scris complet intr-un logo in 1935, tot atunci incepand si utilizarea culorilor galben si rosu.
In 1960, logo-ul acestora s-a vrut a fi o pagina cu coltul intors, fiind apoi schimbat cu un element grafic patrat si litera K in 1971. Un pic cam complex dar destul de reusit ca si logo, acesta a suferit doar o mica modificare de font in 1987.
Din nou, ca si alte companii, Kodak a decis sa simplifice logo-ul in 1996, renuntant la casete. Culoarea rosie a devenit singura culoare a logo-ului, iar in 2006 modificarea suferita de logo a fost doar rotunjirea literelor “a” si “d”, pentru a le da un aspect contemporan.
—— Mercedes Benz ——
Mercedes-Benz s-a format in urma fuziunii a doua companii auto DMG (Daimler-Motored-Gesellschaft, fondata de Gottlieb Daimler) si Benz & Cie, fondata de Karl Benz.
Dupa Primul Razboi Mondial, cand economia germana a fost spulberata, ambele companii au decis sa formeze un sindicat in 1924, in cele din urma fuzionand in 1926 sub numele de Diamler-Benz.
In 1902, logo-ul Mercedes nu era nimic mai mult decat simplul nume al companiei. Cu toate acestea, a fost schimbat in 1909 intr-o stea cu 3 colturi. Ideea logo-ului a venit dintr-o carte postala trimisa de Daimler, in care a desenat celebra stea cu trei colturi reprezentand “producerea masinilor pentru pamant, apa si cer” .
Dupa 1926, noul simbol al companiei fuzionate Mercedes-Benz a fost integrarea celor doua logo-uri ale fostelor companii intr-unul singur si astfel s-a combinat steaua in trei colturi subliniata de cuvantul “Mercedes” si cununa de lauri a logo-ului Benz.
De-a lungul anilor, simbolul a fost imbunatatit iar designul acestuia a urmat trendul devenind tot mai simplu, simbol reprezentant acum luxul si fiabilitatea binecunoscuta masinilor Mercedes-Benz.
—— Microsoft ——
Povestea Microsoft a inceput in 1975, cand Bill Gates si prietenul sau Paul Allen au dezvoltat primul limbaj BASIC pentru primul computer – MITS Altair. Curand, acestia si-au numit parteneriatul Micro-Soft, fapt care explica primul logo al companiei.
In primul an, primul logo a suferit si prima modificare, au renuntat la spatiul si cratima ce despartea cele doua cuvinte formand unul singur. Pentru urmatorii 12 ani, logo-ul companiei a avut specificul literei “O”, angajatii companiei numind acea litera specifica “O” – Bilbbet. Se spune ca la acel moment, cantina companiei Microsoft a avut chiar si un dublu cheeseburger numit ” Blibbet Burger “.
In 1987, cand noul logo a fost conceput, a existat o campanie in cadrul companiei la “Salvati Blibbet”. Dar, acest lucru nu a putut opri compania sa adopte un nou logo. Logo-ul proiectat de catre Scott Baker, a ajuns sa fie cunoscut sub numele de “logo-ul Pacman” din cauza taieturii distinctive in O.
In 1994, au integrat tagline-ul ‘Where do you want to go today?’ in cadrul logo-ului. Acest lucru a fost batjocorit pe scara larga si compania a tot incercat diferite tagline-uri cum ar fi “People Ready”, “Start Something”, “Making it Easier” etc.
Noul logo-ul din 2008 are toate textele cu caractere italice (inclusiv sloganul), dar aspectul logo-ului a ramas cam la fel.
—— Mozilla Firefox ——
Un browser web open source, creat de Dave Hyatt si Blake Ross, ce a fost numit prima data “Phoenix”, denumire usor vizibila si in primul lor logo din 2002. Din cauza unor probleme ale marcii inregistrate, cei doi au fost nevoiti sa schimbe numele, noul nume fiind “Firebird”, nume ales astfel incat cei doi sa isi poata pastra logo-ul.
Din pacate si cu acest nume au avut probleme cu marca inregistrat din cauza unor software-uri deja existente. Apoi, in cele din urma, au ales numele de Firefox, nume devenit cunoscut in intreaga lume si browser-ul cel mai utilizat. In 2003, faimosul logo a fost proiectat de designer-ul profesionist John Hicks.
Logo-ul ales este o vulpe ce inghite intreaga lume, care semnifica, de asemenea, nivelul global pe care compania s-a straduit sa il atinga. De atunci, nu s-a mai facut nici o schimbare majora in logo, doar culoarea continentelor s-a preferat a fi un albastru mai deschis pentru a diferentia mai bine oceanele.
—— Nike ——
Nike, a facut probabil cea mai buna afacere dintre toate companiile in 1971 atunci cand Caroline Davidson a conceput logo-ul pentru doar 35 dolari. Cea mai mare parte a logo-ului a ramas neschimbat, ce e de neinteles este totusi de ce a durat 7 ani inainte sa isi dea seama ca textul se suprapunea cu desenul.
Cand brandul a devenit cunoscut, s-a renuntat la suprapunerea textului peste logo, fapt care l-a facut mai simplu si mai usor de retinut. In prezent, compania are diferite variatii ale logo-ului in functie de departamente cum ar fi Skate, Fotbal, Baschet, etc.

0 comments:

Free Page Rank Tool