Google. De unde a inceput totul?
Google Inc. este o companie americană care administrează motorul de căutare pe Internet cu acelaşi nume. A fost fondată în 1998 de către doi doctoranzi la Universitatea Stanford, Larry Page şi Sergey Brin. Google oferă o metodă simplă şi rapidă de găsire a informaţiilor pe web, având o bază de date de peste 8 miliarde de situri. La începutul anului 2004, Google răspundea la mai mult de 200 milioane de consultări zilnice.
Numele 'Google' este un joc de cuvinte de la 'googol', neologism pus în circulaţie de către americanul Milton Sirotta în anul 1938, prin care acesta desemna numărul uriaş format din 1 urmat de 100 de zerouri (10100).
Există şi un motor de căutare pentru imagini, cărti, bloguri, grupuri de ştiri şi director web.
La sfârşitul anului 2007, a fost cotat ca cel mai puternic brand global, după criteriul valorii în milioane de dolari (86,057 ml. dolari), dar şi după modul de percepţie de către consumatori.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârşitul lui 2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputaţie, mai ales datorită modului în care îşi tratează angajaţii.
Servicii oferite
* Google Earth
* Google Chrome, navigator web.
* Android, un sistem de operare open source pentru dispozitive mobile.
Publicitate
Google a creat servicii şi instrumente pentru publicul larg, cât şi pentru mediului de afaceri; inclusiv aplicaţii web, servicii de publicitate şi soluţii pentru agenţi economici.
99 la sută din veniturile Google sunt derivate de la programele de publicitate. Declaraţia fiscală pe anul 2006, compania a raportat 10,492 de miliarde de dolari SUA, venituri care au fost încasate numai de pe serviciile de publicitate, şi 112 milioane de dolari SUA de la realizările de licenţe şi alte venituri. Google are abilitatea de a urmări interesele utilizatorilor de pe site-urile afiliate folosind tehnologia doublu click şi Google Analytics. Google AdWords permite web agenţilor de publicitate de a afişa anunţuri în urma rezultatelor de căutare a informaţiei prin motorul Google. Proprietarii de site-uri Google AdSense pot afişa anunţuri pe propriul site, şi au dreptul de a încasa bani pentru fiecare anunţ accesat.
Google a fost, de asemenea, criticat de către agenţii de publicitate cu privire la incapacitatea sa de a frauda prin click, atunci când o persoană sau un script este folosit pentru a genera o taxă pe reclamă fără având interes în produsul respectiv. În anul 2006 au fost difuzate informaţii care relatează că aproximativ 20 la sută din toate click-urile au fost de fapt frauduloase sau incorecte.
SURSA 02
Despre tehnologia Google
Tehnologia inovatoare de cautare a Google si designul elegant al interfetei separa Google de alte motoare de cautare de prima generatie. In loc sa foloseasca numai tehnologia de cautare cu ajutorul cuvintelor cheie sau a tag-urilor meta, Google se bazeaza pe tehnologia patentata PageRank, ce asigura faptul ca cele mai importante rezultate sunt intotdeauna afisate primele.
PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un "vot" din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile.
Metodele complexe, automatizate ale Google contin, in prealabil, interactiune din partea oamenilor. Spre deosebire de alte motoare de cautare, Google este structurat in asa fel incat nimeni nu poate cumpara o pozitie mai inalta in rezultate sau nu altereaza aceste rezultate. O cautare cu Google este o metoda cinstita si obiectiva pentru a gasi usor situri web de inalta calitate.
Rostul Google
Google este un joc de cuvinte provenit de la 'googol' ce a fost dat de Milton Sirotta, nepotul matematicianului american Edward Kasner, pentru numarul reprezentat de 1 urmat de 100 de zerouri. Google foloseste acest termen pentru a reflecta misiunea companiei de organizare a imensei cantitati de informatii disponibila pe web si in intreaga lume.
Despre Google
Misiunea Google este de a oferi cea mai buna experienta in cautarea pe Internet facand publica lumii, accesibila si folositoare informatia. Google, dezvoltator al celui mai mare motor de cautare din lume, ofera cel mai rapid si usor mod de a gasi informatii pe web. Prin accesarea a mai mult de 1,3 miliarde de pagini, Google ofera rezultate relevante catre utilizatori si intreaga lume, in mod obisnuit in mai putin de jumatate de secunda. Azi, Google raspunde la mai mult de 100 de milioane cautari pe zi.
Doi studenti Stanford Ph.D., Larry Page si Sergey Brin, au fondat Google in 1998. Compania privata a anuntat in iunie 1999 ca a asigurat 25 milioane $ capital social. Partenerii actionari ai companiei includ Kleiner Perkins Caufield & Byers si Sequoia Capital. Google isi ofera serviciile prin situl public propriu, www.google.com. Compania ofera si solutii de cautare web in cooperare pentru ofertantii de informatii.
sursa:ipedia.ro
Numele 'Google' este un joc de cuvinte de la 'googol', neologism pus în circulaţie de către americanul Milton Sirotta în anul 1938, prin care acesta desemna numărul uriaş format din 1 urmat de 100 de zerouri (10100).
Există şi un motor de căutare pentru imagini, cărti, bloguri, grupuri de ştiri şi director web.
La sfârşitul anului 2007, a fost cotat ca cel mai puternic brand global, după criteriul valorii în milioane de dolari (86,057 ml. dolari), dar şi după modul de percepţie de către consumatori.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârşitul lui 2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputaţie, mai ales datorită modului în care îşi tratează angajaţii.
Servicii oferite
* Google Earth
* Google Chrome, navigator web.
* Android, un sistem de operare open source pentru dispozitive mobile.
Publicitate
Google a creat servicii şi instrumente pentru publicul larg, cât şi pentru mediului de afaceri; inclusiv aplicaţii web, servicii de publicitate şi soluţii pentru agenţi economici.
99 la sută din veniturile Google sunt derivate de la programele de publicitate. Declaraţia fiscală pe anul 2006, compania a raportat 10,492 de miliarde de dolari SUA, venituri care au fost încasate numai de pe serviciile de publicitate, şi 112 milioane de dolari SUA de la realizările de licenţe şi alte venituri. Google are abilitatea de a urmări interesele utilizatorilor de pe site-urile afiliate folosind tehnologia doublu click şi Google Analytics. Google AdWords permite web agenţilor de publicitate de a afişa anunţuri în urma rezultatelor de căutare a informaţiei prin motorul Google. Proprietarii de site-uri Google AdSense pot afişa anunţuri pe propriul site, şi au dreptul de a încasa bani pentru fiecare anunţ accesat.
Google a fost, de asemenea, criticat de către agenţii de publicitate cu privire la incapacitatea sa de a frauda prin click, atunci când o persoană sau un script este folosit pentru a genera o taxă pe reclamă fără având interes în produsul respectiv. În anul 2006 au fost difuzate informaţii care relatează că aproximativ 20 la sută din toate click-urile au fost de fapt frauduloase sau incorecte.
SURSA 02
Despre tehnologia Google
Tehnologia inovatoare de cautare a Google si designul elegant al interfetei separa Google de alte motoare de cautare de prima generatie. In loc sa foloseasca numai tehnologia de cautare cu ajutorul cuvintelor cheie sau a tag-urilor meta, Google se bazeaza pe tehnologia patentata PageRank, ce asigura faptul ca cele mai importante rezultate sunt intotdeauna afisate primele.
PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un "vot" din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile.
Metodele complexe, automatizate ale Google contin, in prealabil, interactiune din partea oamenilor. Spre deosebire de alte motoare de cautare, Google este structurat in asa fel incat nimeni nu poate cumpara o pozitie mai inalta in rezultate sau nu altereaza aceste rezultate. O cautare cu Google este o metoda cinstita si obiectiva pentru a gasi usor situri web de inalta calitate.
Rostul Google
Google este un joc de cuvinte provenit de la 'googol' ce a fost dat de Milton Sirotta, nepotul matematicianului american Edward Kasner, pentru numarul reprezentat de 1 urmat de 100 de zerouri. Google foloseste acest termen pentru a reflecta misiunea companiei de organizare a imensei cantitati de informatii disponibila pe web si in intreaga lume.
SURSA 03
Despre Google
Misiunea Google este de a oferi cea mai buna experienta in cautarea pe Internet facand publica lumii, accesibila si folositoare informatia. Google, dezvoltator al celui mai mare motor de cautare din lume, ofera cel mai rapid si usor mod de a gasi informatii pe web. Prin accesarea a mai mult de 1,3 miliarde de pagini, Google ofera rezultate relevante catre utilizatori si intreaga lume, in mod obisnuit in mai putin de jumatate de secunda. Azi, Google raspunde la mai mult de 100 de milioane cautari pe zi.
Doi studenti Stanford Ph.D., Larry Page si Sergey Brin, au fondat Google in 1998. Compania privata a anuntat in iunie 1999 ca a asigurat 25 milioane $ capital social. Partenerii actionari ai companiei includ Kleiner Perkins Caufield & Byers si Sequoia Capital. Google isi ofera serviciile prin situl public propriu, www.google.com. Compania ofera si solutii de cautare web in cooperare pentru ofertantii de informatii.
sursa:ipedia.ro
0 comments: