McDonald ("I'm lovin' it !") - Istorie

  Povestea a inceput cu-adevarat in 1948, cand doi frati Dic si Mac McDonald au deschis un restaurant care avea la baza o linie de asamblare a produselor. Servirea era rapida, meniul era limitat la 9 articole, scopul fiind acela de a vinde cat mai multi hamburgeri de 15 centi, milkshake-uri si pungi de cartofi prajiti. Succesul lor l-a atras pe Ray Kroc, un vanzator care a fost uimit de cererea enorma a baietilor de aparate pentru milkshake-uri. In timp ce fratii McDonald erau multumiti de succesul lor, Kroc avea planuri mai mari pentru aceasta afacere. El a semnat un acord de franciza cu cei doi frati in 1954 si, pana la sfarsitul deceniului respectiv, a deschis nu mai putin de 100 de restaurante. Ray Kroc a dus afacerea la un alt nivel, afirma James Schrager, profesor al universitatii Chicago's Graduate School of Business. In opinia acestuia, cheia succesului lui Kroc a fost continua inovare.Pornind afacerea cu o revolutionare a utilizarii in regim de franciza a restaurantelor, Kroc a reusit sa pastreze un anumit nivel al acesteia creand un sistem prin care proprietarii erau implicati, iar mancarea era produsa la standardele minime. De asemenea, Kroc era foarte priceput in a gasi locatiile ideale, indiferent de costuri.Anii 60 au insemnat o rapida expansiune pentru McDonalds. Publicitatea era raspandita peste tot pe panouri stradale, in reviste, la televizor. Asa ca au mai deschis restaurante peste tot in Canada, Puerto Rico, extinzand spatiul interior al acestora, pentru a oferi locuri de servit. Au introdus logo-uri si reclame, mascota fiind Ronald McDonald.
   Kroc a cumparat afacerea fratilor McDonald si a sarbatorit cea de-a 10-a aniversare a companiei printr-o oferta publica de actiuni. Pana in 1969, deschisese aproape 1.500 restaurante, iar la nivelul intregii companii, se vindeau aproximativ 3.5 milioane de hamburgeri zilnic.
   McDonald a democratizat stilul de a manca in oras, oferind locatii neintimidante si, in acelasi timp, accesibile afirma Steve Anderson, presedinte si CEO al Asociatiei Nationale a Restaurantelor. Cand a aparut McDonald's pentru prima oara in oras, mai erau cateva restaurante, dar erau genul de locuri in care s-ar fi dus doar avocatii si doctorii pentru a cina in familie... Acum, noua generatie nu mai are aceasta conceptie, indiferent de situatia socio-economica.
   In momentul in care femeile au intrat in masa pe piata fortei de munca, McDonald's si-a orientat reclamele catre copii.
   De-a lungul anilor 70 au fost construite langa restaurantele McDonald's locuri de joaca pentru copii si parcari, astfel incat acestea au devenit destinatia ideala pentru familiile ocupate, mai ales pentru gustarile pe fuga.
   De asemenea, a fost extins meniul cu o linie completa pentru dejun, introdusa in 1977 si cu Happy Meals in 1979 anul in care McDonald's a vandut hamburger-ul cu numarul 30.000.000.000.
La inceputuri, interioarele erau pe baza de metal, fiind intotdeauna curate, ceea ce reprezenta un aspect esential, in special pentru mamici?, spune Richard Pillsbury, fost profesor de geografie al Universitatii statului Georgia, autor al lucrarii. Restaurantele din Amercia in trecut si in prezent. Nu ar fi existat McDonald's daca nu ar fi existat automobilele si poluarea acestora, deoarece curatenia interioarelor McDonald's a facut diferenta.
   In timp ce Guvernul Statelor Unite exercita o politica agresiva in strainatate, McDonald's ii urma exemplul, extinzandu-se in Germania, Finlanda, Japonia, Australia, Thailanda, Venezuela si Panama. Pana in 1985, puteai intalni restaurantele McDonalds in 43 de tari. La sfarsitul Razboiului Rece, McDonald's a deschis un restaurant in Moscova (1990), devenind astfel primul ambasador al valorilor SUA in Rusia.
   Cand americanii au devenit preocupati de mediul inconjurator, compania care crea permanent miliarde de ambalaje atat pentru hamburgeri, cat si pentru bauturile racoritoare comercializate, a inceput sa recicleze materialele.
   Cand americanii au devenit preocupati de greutatea lor in continua crestere McDonald's a inceput sa ofere ca alternative meniuri mai sanatoase.
   Avand venituri anuale din intreaga lume de peste 20 de miliarde de dolari, peste 30.000 de restaurante in 119 tari si una din marcile cele mai usor de recunoscut, McDonald's a devenit un simbol al culturii americane, chiar un sinonim al acesteia.



   SURSA 02
 
   McDonald's România
   La scurt timp, McDonald's a adus în România şi un nou concept de servire a clienţilor, direct din maşină. Primul restaurant Drive-Thru a fost deschis pe Drumul Naţional 1 Bucureşti -Ploieşti, în faţa Complexului Comercial PRISMA, în data de 29 decembrie 1995.
   În anul 1999 a fost construit şi primul restaurant McDonald's mobil, succesul înregistrat de acest restaurant pe roţi determinând compania să înceapă construcţia unei noi unităţi de acest fel.
Din dorinţa de a veni mereu în întâmpinarea consumatorilor noştri şi de a le oferi acestora noi experienţe, s-a trecut la construirea sau amenajarea de restaurante tematice. În Bucureşti şi Tg. Mureş functionează deja restaurante McDonald's cu specific Rock-n-Roll si Cinema.
   Având încredere în potenţialul şi viitorul ţării noastre, McDonald's a investit, într-un interval de timp relativ scurt, peste 54.000.000 USD, astfel încât la ora actuala funcţionează un număr de 52 de restaurante în principalele oraşe din România.
   Prin aceste investiţii care vor continua şi în anii următori, s-au creat aproximativ 2.500 de locuri de muncă, în special pentru tineri, McDonald's fiind unul din cei mai importanţi angajatori din ţara noastră.
   Cel mai bun preţ pentru cea mai bună calitate   
   Datorită situaţiei economice şi a inflaţiei, preţurile sunt adaptate la puterea de cumpărare a fiecărei ţări, ţinându-se cont de concurenţa locală. De exemplu, în Austria preţul unui Big Mac este de $3,00, iar în ţările Europei Centrale, acesta costă între $1,0 şi $2,6. Strategia preţurilor spune că produse de cea mai bună calitate sunt cumpărate la cele mai mici preţuri posibile, fără să afecteze valoarea.
McDonald's şi calitatea produselor noastre    
   Calitatea este principiul cel mai important al McDonald's. Acesta este subliniat în mod deosebit la selectarea şi prepararea produselor. Care este conceptul restaurantelor McDonald's Restaurantele oferă produse 100% proaspete şi de calitate în orice loc şi în orice moment. De aceea multe restaurante sunt deschise până tîrziu şi chiar în zilele de sărbătoare.
   Materiile prime:
   carnea de vită, carnea de pui, pâine,salată, cartofi şi produse lactate    
Produsele McDonald's constau în ingrediente hrănitoare de bază, cum ar fi: carne de vită, carne de pui chifle, salată, cartofi şi produse lactate. Aceste produse îşi păstrează calitatea şi elementele naturale pe întreg parcursul procesului de gătire. McDonald's selectează pentru aprovizionarea restaurantelor doar producători recunoscuţi de alimente.
   Controlul calitatii
   Asigurarea completă a calităţii începe cu controlul materiei prime până la fiecare produs finit in parte. Restaurantul are un rol deosebit de important în asigurarea calităţii unui produs ca de exemplu un Big Mac. Aceasta se poate observa urmărind procedurile de control al feliilor de carne: feliile arse sau insuficient prăjite sunt respinse când nu sunt respectaţi timpii de gătire. Controlul chiflelor este de asemenea un element esenţial în procesul de asigurare a calităţii, prin el aplicându-se specificaţiile şi standardele McDonald’s, care sunt stabilite în manualele operaţionale ale Companiei. Alte standarde ale controlului calităţii sunt stabilite măsurând în mod constant temperaturile şi respectând timpii de păstrare, şi termenii de expirare a produselor. Din bucătărie şi până în mâinile clienţilor, se efectuează o serie întreagă de controale pentru ca toate produsele să se încadreze in standardele internaţionale de calitate McDonald’s.
   Furnizorii locali internaţionali
   În întreaga lume, McDonald's încearcă să respecte principiul său de a aproviziona fiecare restaurant cu produse ale furnizorilor locali din fiecare ţară în care restaurantul este amplasat. McDonald's încearcă să respecte acest principiu în special în Europa Centrală.
   Cu toate acestea, trebuie luat în considerare faptul că nu toţi furnizorii pot să respecte standardele de calitate stabilite de McDonald's. De aceea, cel puţin în prima fază unele produse sunt importate.
Simbolul nostru,începând cu 1968: Big Mac    
   Produsul preferat al clienţilor McDonald’s este Big Mac-ul. Acesta conţine două felii de carne 100% de vită, salată, ceapă, castraveţi muraţi, brânză şi sos special Big Mac, totul pe o chiflă cu seminţe de susan. Hamburgerul şi cheesburgerul sunt de asemenea produse clasice McDonald’s. Toate au o trăsătură comună: carne de vită 100%, selectată, fără produse chimice şi fără conservanţi.
   Meniul devine mai variat
   Meniul McDonald’s este diversificat în mod continuu cu entree-uri, deserturi şi o gamă mai largă de sandwich-uri, care deseori respectă tradiţiile culinare ale ţării în care este deschis restaurantul.
Meniul nu este deloc tipic American, ci în anumite ţări chiar conţine produse ale respectivei bucătării naţionale.
   McDonald’s stabileşte noi standarde în controlul calităţii
   Controlul întregului proces asigură o calitate superioară tuturor produselor. Tehnicile folosite de către McDonald’s pentru a asigura calitatea produselor sunt recunoscute de către instituţiile naţionale de profil şi, deseori, sunt mai exigente decât limitele stabilite de către autorităţi.
Procesul de control al calităţii nu este încheiat nici atunci când produsul este împachetat şi aşteaptă să fie consumat de către client. Fiecare produs poate fi păstrat cald doar o anumită perioadă de timp, care nu trebuie depăşită. Astfel, sistemul de control acoperă întregul proces al producţiei, de la materia primă până la produsul finit de pe tava clientului.
   McDonald’s creează locuri de muncă şi contracte locale
   Fiecare nou restaurant McDonald’s din Europa Centrală creează în medie 100 noi locuri de muncă. Acest număr este mai mare decât se aştepta în mod normal de la un restaurant „clasic“. Mai mult, fiecare deschidere a unui restaurant McDonald’s înseamnă contracte semnificative cu firmele locale de construcţii şi de instalare de echipamente. Astfel, McDonald’s este un partener important pentru firmele locale de prestări servicii. Aceasta se încadrează în politica companiei de a face contractele de planificare, construcţie şi instalare în aceeaşi zonă din care vor fi clienţii.
 


sursa:ipedia.ro

0 comments:

Free Page Rank Tool